onsdag 28 april 2010

Drogproblemet


Drogproblematiken har ingenting med droger att göra. Att vara född i ett land innebär att dess sociala och politiska miljö blir en del av ens mentalitet. Mina egna erfarenheter säger mig att de problem som förknippas med droger visar ett allvarligt karaktärsförfall och en grav okunnighet.

Den officiella politiken har givit mig både psykiska, känslomässiga och etiska problem. Med tiden då jag kommit på ett sätt att inte bli socialt indoktrinerad lyckades jag komma in på Universitetet och jag har studerat droger och religion i decennier.

Jag har en viss förståelse för en restriktiv politik. Men vissa av våra lagar kränker den personliga integriteten, grundlagen samt mänskliga rättigheter. Man kanske också kan betänka att i länder vari en humanitär inställning kan vara ovan reagerar på industriländernas politik med att förtrycka sin befolkning.

Inga kommentarer: